2017. április 24., hétfő

Filofax és/vagy Bullet Journal

Eredetileg foltos élményeimről akartam irni, de annyira sok foltos impulzus ért, hogy hagyom magamban leülepedni. Jobb átgondolni és csak akkor irok. Viszont a Filofax és Bullet Journal téma naponta itt van előttem és szeretném leirni tapasztalataimat.
A képen három könyv látható. Miért?
Filofax-al Via blogján ismerkedtem meg és 2015-ben végeztem tanfolyamán. Hasznos volt, kicsit nehezen indult be, mivel a gépemmel több baj volt. A piros könyvet a West-Endben található Realsistémában vettem, naponta használni 2015 szeptember 1-től kezdtem. Miért cseréltem le 2017-ben a lila Filofax-ra? Sajnos a piros balül elkezdett kni erősen. A Filofax jobb minőségű (a Szentendrei úti márka boltban vettem). Eredetileg a farmer boritású tetszett meg, de a gomblyukat nem találtam hosszú életűnek. 
A pirosban jól elválasztott rovatokat tettem és a foltvarrással foglalkozó részt is jól elválasztottam. Mindennap irtam bele, ha valahová mentem, akkor egy kisebb papirt (pincér lapot) fűztem bele és oda irtam pl. ha valahol információt kaptam, vagy tárgyalni mentem. Sok volt a beleirt szöveg a foltos részek, ezért 2017-ben úgy gondoltam egy Bullet Journalt kezdek használni, amiben csak a foltos dolgaim lesznek. Ehhez beszereztem egy nagyon szép Leuchtturm könyvecskét. 
A lila és piros filofax M-es Personal méretű a BuJo-nak vásárolt S-méretű azaz kisebb volt. Pontozott nagyon szép türkiz szinű, pont akkora kis jegyzetfüzetet kaptam a Foltvarró Céhtől és egy tartóba még egy kis műanyag tok is fért bizonyos szabásmintáknak. De kicsinek találtam és találtam egy könyvecskét, még valamikor (múlt életemben!) egy tárgyaláson kaptam jegyzetelésre. Varrtam rá egy varróeszközöket ábrázoló boritót, belső oldalán egy speciális odavarrt zsebbe került a jegyzetfüzet, két kis vonalzó (mind kettő inches és cm-es) a hátsó boritóba a műanyag tartó. Az éves tervet kockás lapra akartam irni igy be kellett a vonalas füzetbe ragasztani. Az egyes részeket a tartalomjegyzékbe irtam, mi hol található. Időközben két részleg (két csoport) megszünt, de két résznél több lap lett szükséges, igy azoknál odairtam melyik oldalnál folytatom. Két részleget ujként vettem fel: szótár, és tapasztalatok a Bu-Jo- vezetésével. 
A Filofaxomat naponta vezetem. Via azt javasolta, hogy a névsort ne tegyük bele, de nekem szükségem van rá. Egy év alatt sokminden változott. Az elválasztó lapokat kétoldalán szines papirral választottam el, amiket lamináltattam. Egy A/4-es lapra tettem fel a lapokat, hozzávágva a kilogó kis részekkel. Szerintem ezek az elválasztó lapok a következő évben is jól fognak müködni. Túl sok matricát nem ragsztok és nem is rajzolok. Amelyik nap nagyobb kiadásom van (pl.tankolás) oda egy piros pöttyös matricát teszek. Violát amikor tornára visszük arra a napra egy tündérke kerül. Annyi matricám van, hogy ez elég. Bevált pl. a gyógyszerek vásárlásának külön lapon feltüntetése (ebből kiderült hol mennyibe kerül ugyanaz a gyógysze!) A kiadásoknál (zömmel nagyobb összegeket) tudom követni a pénzmozgást. Nagyon nem részletezem. 
Bu-Jo-nál a jövőben az éves tervnek nagyobb helyet kell hagyni (egy hónap 2 oldal egy nap kis négyzet ahová legalább három esemény beirható) A napi és heti beirások nem lesznek, helyette a foltvarrás részekre osztása és a végén egy pár oldalon személyes adatok. Mivel ez kisebb lesz (pocket) befér a táskámba. Ennek vezetésére ill. tapasztalatairól csak jövő év közepén tudok beszámolni. Lehet, hogy két év múlva a filofax átköltözik a Bu-Jo-ba. De ez még a jövő!
Hátrány: Az M méret nagy, a táskámba nem fér bele ill. nagyobb táska kellene. Vagy marad a jelenlegi állapot, kis táska és mellette szatyor vagy nagy táska ahová A4-es dossié is elfér. Na mármost két könyv már sok. Tömegközlekedésnél sok. Terbve van egy nagyobb táska, oda egy M-es filofax és egy pocket méretű Bu-Jo. Megjegyzem a lila Filofax könnyebb mint a piros.

Nincsenek megjegyzések: