2017. február 12., vasárnap

Foltoskodás

Nem akarom az előző bejegyzésemben írtakat folytatni, addig amíg meg nem tudom, hogyan tudnám rövidíteni a megjelent szöveget, hiszen kevesen szeretnének egy hosszú írást elolvasni ill. a sok betű elveszi a kedvüket az olvasástól. 
Tegnap voltam egy tanfolyamon, pontosabban Szabó Panni kézi varrás tanfolyamán ahol a New York blokkot tanította. Nem először voltam már Panni tanfolyamán és megszerettem ezt a fajta kézi varrást. Miért nem csinálom? A vasalást nem tudtam még elsajátítani. Ennek a varrásnak a lényege a varrás és az árokban tűzés. Ezért választják kevesen inkább az angol papír technikát. Ha a kettőt összevetem, nagyjából hasonló idő kell mindkettőhöz, de tény, hogy Panni módszerre szebb és gyorsabb kivéve a vasalást.
Ez az én blokkom (a fényképezés nem erősségem!) Ez a színe a blokknak.
Ez a háta, ezen látszik a vasalás mikéntje.
Ez a helyszínen készült négy kész blokk összetéve. Ez azt is jelenti, hogy reggel 10-től délután 5-ig gyakorlatilag mindenki készre varrta a blokkját. 
Felvetődik a kérdés, hogy ennyire egyszerű ezt csinálni? Akkor miért volt aránylag drága a tanfolyam. Belegondolva nem volt drága és a tanítás volt jó. Pannit nem hallgatni kell hanem látni és kérdezni. Persze aki kifizette a tanfolyam árát, az a pénzéért odafigyelt és mindent végigcsinált. Ami nagy szó, az az volt, hogy mindenki két oldalon kapott egy vázlatot és kiszabott darabokat. Na ez volt az ami sokat jelentett. Panni úgy válogatta össze a színeket, hogy készen látszott mennyire összeillenek. Minden darab varrásráhagyással kivágva rajta ceruzával berajzolva a kész kis elem. Mivel mindez nagyon pontosan nekünk csak össze kellett varrni. Ha én itthon szeretném összeválogatni, bizony sok idő kellene ameddig a színek összejönnének. Az, hogy két szint magában nem találnám összeillőnek, Panni már előre látta, hogy milyen színnel kellene tompítani. Ha belegondolunk, a színeknek igen nagy szerepe van és ez az amit sokan nem vesznek figyelembe. A másik a szálirány és annak használata.

1 megjegyzés:

Ida13 írta...

Annyira látványosak ezek a blokkok! Tetszenek. Elhatározás kellen. "CSak"
Szép munka!