2016. december 13., kedd

Foltoskodás

Az elmúlt időben azért varrtam is, habár lelkiismeretem még mindig nem hagy békén, hogy a foltos cuccaim között rendet tegyek. Elméletben ködös elképzeléseim vannak, de gyakorlatilag még nem jutottam semmire. Az már fél siker, hogy konmariztam a fehérnemű szekrényünket. (két-két polc van nekem és férjemnek egy polc közös) A polcokon IKEA-s vékony anyagból készített dobozok vannak, amiket összezippezve hosszú lapokat kapunk. Igen jól beváltak. A fehérneműs szekrényben (ahol a konyharuhákat és törölközőket tartjuk) szintén konmariztam. Részben két zsák ment a ruhás gyűjtőbe, részben egy ismerősnek bizonyos dolgok. Ez is fél siker.
Na de közben jöttek az ötletek a varrásra és varrtam is. A készülő Lucy Boston takarómhoz még 4-6 blokk kell, ezt esténként szoktam összeállitani.
Miket varrtam: apróságokat, amiket előbb utóbb elajándékozok.
Ez két tablet tartó az általam kedvelt boro technikával. Mind a kettőt hajtogatott technikával készitettem. Ezt igen megkedveltem. A kék lenvászon anyagból van a pink ujságpapiros anyagból.
Ez egy szürke tartó türkiz kis hatszögekkel. A technikát Margitkától tanultam év elején. Készitettem egy nagy szatyrot, de valami miatt nem fejeztem be. Szatyornak, vagy táskának nem tetszik a tetején a cakkos rész és más elképzeléseim vannak. Csoportomban beakartam mutatni a technikát és ott készitettem ezt a fazont. Zippzárral akartam zárni, festett türkiz anyagom volt, azt tettem bélésnek. Mivel a zippzár szine nagyon elütött igy másneszárat varrtam. A kis hatszögek felvarrása nem volt könnyű, mivel ráapplikáltam és körbetűztem. A nehézséget az okozta, hogy nehéz volt belenyúlni. Mindkét oldalán vannak hatszögek. Kisebb kézivarró munkámat tartom benne.
Ez a két kedvencem a hajtogatott boroval diszitett kis táska. Az angol papirtechnikával készitett sablonokat tartom benne. Eddig bevált és még gondoltam egy párat csinálni.
Egy egyszerű szabásmintát és a quilt as you go technikát akartam kipróbálni és ez lett belőle, amit megszerettem és használom. Mivel ideiglenesnek gondoltam, igy tépőzáras záródást kapott.
Ezek a legujabbak. Egyszerű sötétzöld anyag boroval diszitve. Többféle perlé fonalat használtam hozzá. Érdekes, hogy a belül egy elválasztóval készültnél nincs a záródásnál varrás, csak a sima kistáskánál. Többféle hajtogatási technikát tanultam zömmel brazil videókról. Sajnos méretek nem voltak, igy azokat én találtam ki illetve papiron gyakoroltam. Sajnos a patent nyomás nem jól sikerült ezt még gyakorolni kell.

Ezek pedig a karácsonyi kis pohár alátétek. Ezekbők sokat készitettem

Nincsenek megjegyzések: