2015. október 10., szombat

Foltoskodás

Talán egy kicsit a tábori tapasztalatok folytatása. Örülök, hogy mégis leirtam amit gondoltam, többen visszajeleztek, hogy korrektül irtam le amit észleltem. Különösen kiegészitésként akarnám még irni:
A tájékoztatóban szerepelt többek között:
És, hogy este se unatkozzatok, készülünk különböző, a foltvarráshoz kapcsolódó előadással, vetélkedővel. Jó lett volna meghallgatni Annát dél koreai úti élményeiről, amikor a magyar kékfestőket mutatta be. Szívesen hallgattunk volna ezüstvölgyi beszámolót is. Na de ezzel a tábori élményekről nem akarok többet írni. 
Én a táborban és visszafelé a vonaton két Lucy-t varrtam. A sárga végűeknél az anyagot Oklahomából kaptam, ahol kiállították a kis munkámat. Így az ajándékba kapott anyag is megmarad emlékbe. Nagyobb részét egy Millefiori képbe tettem, amit hamarosan bemutatok.
Én papírra varrom. Eleinte próbáltam papír nélkül csak összevarrva. A vasalásom is úgy ahogy sikerült, de aztán mégis az angol papír technika mellett döntöttem. Több olyan quiltet láttam, amit simán varrtak és különféleképpen vasaltak. Na ez az ami zavart. Egyszerű blokkoknál még hagyján, de bonyolultaknál már zavaró volt amikor a tűzést pl. a varrásráhagyáson láttam. Azért nem adom fel. Jó lenne, ha erre a kézi varrásra lenne szakszerű csoport, összejövetel, tanfolyam. Vannak kezdeményezések, természetesen az előadók tudás színvonalától és átadás módjától függ az eredmény. Nekem a holland módszer tetszik, amikor nem sok foltvarró összejön és egy tapasztalt foltvarró megmutatja nekik a varrás és vasalás módját. Addig gyakorolják, míg mindenki jól megtanulja. Utána is összejönnek, de akkor már mindenki a saját munkájával. Hiába vannak technikák, amit nem lehet 2-3 óra alatt megtanulni. Megmutatni lehet, de eredményes csak akkor lesz, ha megvarrod és azt leellenőrzi az előadó. A kézi varrásnak az előkészítése is időigényes, de nem lehet kihagyni. 
Én maradok az angol papír technikánál, de mellette gyakorolom a papír nélküli varrást és vasalást.
Tegnap az IKEA-ban voltunk, ahol egy érdekes fali akasztót láttam textilből. 

Nincsenek megjegyzések: