2015. május 5., kedd

Foltoskodás

Hamarosan folytatom a Lucy Boston készitést, de egyenlőre anyagválogatás, fényképezés stb. Persze én a saját módszeremet mutatom be, amit a Linda Franz könyvéből tanultam.
Addig az utolsó időben készült apróságokat mutatom némi kritikával.
Ez egy kis neszesszer aminél azt hibáztam, hogy eredetileg nem erre a fémzárra készitettem a szabásmintát. A fémzár végénél az anyagnak jobban ki kellett volna jönni, de hát igy sikerült. Végül is szerepe az volt, hogy egy esküvőn rejtse az ajándékot. (az volt a kérés, hogy lehetőleg pénzt adjunk.) Ezért változtattam a fémzáron, hogy jobban beférjen a boriték. Mindenesetre nemcsak a belső tartalomnak, de a "külsőnek" is örültek. Csipkét akartam varrni, de aztán rájöttem, hogy azt az egyenes fémzárhoz való. Ezért lett egy kis hatszög csipkével és egy szép gombbal. 
A csoportban kérés volt, hogy olyasmit varrjunk, amit két óra alatt eltudunk késziteni. Igy esett a választás erre a "polip" tűpárnára. Az internetről tanultam és sokat csináltam ajándékba. Mindig sikere volt. Ezért gondoltam, hogy megvarrjuk. Külföldi ismerőseimnek kékfestőből csináltam. Ez az a fajta ajándék, amiből nekem is van két példányom.
Ezek a sajátjaim. Persze már tudom kinek fogom ajándékozni, de addig is itt vannak.


Ez egy tolltartó. Hibái az alábbiak: nem csináltam elég pontosan a szabásmintát, ezért egy kicsit ferde (lehet, hogy csak én veszem észer?) A hossza kicsit rövidre sikerült. Elvileg három toll azaz két toll és egy ceruza van benne. A fémzár kicsi, ezért nem lehet többet bele tenni. Ha a testét szélesebbre szabnám, a fémzár akkor sem tudnék többet beletenni. De azért jó lesz a táskámban elfér és nem kell keresni a tollat, hanem csak ezt a kis neszit előhúzni. Gondoltam, hogy a ceruzáimnak és tollaimnak (amit a foltvarráshoz használok) ilyen fémzáras táskát varrok, de rájöttem, hogy ez nem jó ötlet, mivel ha vizszintesen nyilik akkor látom mi van benne. Jelenleg egy zippes neszi van, de kicsit bővebbet kell szabni.

Nincsenek megjegyzések: