2015. május 18., hétfő

Foltoskodás

Hétvégén Tihanyban jártam egy foltvarró hétvégére. Már régen szerettem volna elmenni, de mindig közbejött valami. Aztán az idén összejött. Az első másfél nap kissé hüvősét kárpótolta a napsütés és szép idő. Eltudtam volna tölteni még ott valamelyik házban egy pár napot varrogatással! Szóval a környezet is hatott az emberre. Ráadásul a szállás egy szép nagy házban, az ebédek és vacsorák a Levendula étteremben, a foglalkozások a köztük lévő iskolában voltak. Ez a járkálás (autózás- mivel azért a varrós cuccok nem kevesek!) megmozgatott, kicsit élveztük a környéket és ez is jót tett. Ami tetszett, hogy egy nagy helyiség volt a szállás földszintjén, ahol hosszú asztalokvoltak székekkel. Itt mindenki elfoglalt egy helyet, aztán ennél történt a reggelizés és az esti meglepetés foglalkozások. Igy együtt volt mindenki és az ablakok alatti polcokon, asztalokon részben láttuk azokat a tárgyakat, amiket varrunk ill. a tombola tárgyakat. Itt volt a konyha, ahol vendéglátóink főzték a kávét, teát, hozták a süteméynt és készitették a reggelit. Szóval olyan családias hangulat volt.
Ezek voltak a nyitó blokkok, mindenki kettót készitett (egy blokk alatt van a másik) és ebből lesz egy bento-box takaró az iskolának. Élvezetes volt látni az iskolában és az étteremben a korábbi évek nyitó blokkjait (akkor mindenkinek kész hátlapozott keretezett blokkot kellett csinálni adott témára).
Ott volt egy pár darba amiknek készitését lehetett választani.

Szombaton ezzel a kisvasúttal mentünk el a révnél lévő piachoz körülnézni. Érdkes volt, sajnos kicsit hideg volt.
Esténként varrogattunk, mindkét este meglepetés varrással kedveskedtek vendéglátóink.
Vendéglátóink több aprósággal is megleptek a levendula jegyében! Sajnos el kell mondanom, hogy a fényképezési technikám még nem olyan jó, mint amilyennek szeretném. Maradok valószinűleg a fényképezőgépnél, ez jobb mint a telefon vagy tablet.
Tombolán egy aranyos neszeszert nyertem (benne egy kulcstartóval és egy kis csipkével). Rögtön kineveztem varrósnak és pont jó a nagysága erre a célra.
Este bemutattam a Lucy Boston blokkjaimat és többeknek megtetszett, házigazdáink a sablonokat -amit elözőleg elküldtem- sokszorositották és akit érdekelt, az vihetett belőle. Mivel az elvitt 15 blokkból 12-t tudtam feltenni egy flanellre, igy egy falikép szerüségen tudtam bemutatni, hiszen még nincsenek készen teljesen. Itt egy foltostárstól kaptam segitséget egy olyan ragasztóval, amivel a textilre tudtam ragasztani, hiszen még szükségem lesz rá a további munkához. Különben lehetett venni sablont is, de az 1,5 inch-es volt (majd lesz 1 inch-es is) igy a jövőben még ez a kis kiegészitő is rendelkezésünkre fog állni.

Nincsenek megjegyzések: