2014. november 16., vasárnap

Foltoskodás

Az elmúlt idő és a következő is bővelkedik a foltos eseményekben. Szinte egyszerre volt a Határtalanu, az Amerikai Modern Quilt kiállitás és workshopok, a Moder Mühely kiállitásáról nem beszélve. Aztán ott vannak a kiállitások és közös varrások. Szinte minden napra vagy hétvégére jut valami. Ezt a család nehezen tolerálja a ház asszonyának. De hát a foltosok mindenre képesek!
Az Amerikai Modern Quilt kiállitása és a workshopok elég nagy reklám kampánnyal hirdették magukat. Igaz a hirdetések többsége a Facebookon volt, de hát amúgy is szájról szájra mentek a hirek.
Mivel a megynitóra nem tudtam elmenni, de sikerült az egyik workshopra regisztrálni igy az utolsón résztvehettem. Nagyon tetszett és most is a hatása alatt vagyok. A kiállitáson az oklohamai Modern Quilt csopor néhány tagjának művei voltak. Nagyon szépek és szépen kidolgozottak. Nem hagyományos patchwork formák, hanem modern formában, de nagyon szépen kivitelezve és megtűzve. Szóval varrni azért kell tudni!
Ez nekem a szinek gazdagsága és a hullám vonal ötletes megválasztása miatt tetszett. A tűzés a varrások két oldalán kézzel nagyobb öltésekkel történt.
Ezek az egyszerüségükkel és a pontos szép tűzésükkel tetszettek.
Ezek közül nekem a felső téglalpok fekete keretben tetszettek leginkább. A körülőtte lévők szintén szépek, de ennek a kivitelezése is nagyon szép volt.
A workshopokon ami általában 2 órát vett igénybe, természetesen csak kézi varrás jöhetett szóba és a ragasztás. Kisebb használati tárgyakat varrtunk, mint pohár alátét, szemüvegtartó, pohár védő stb. Az alapokat Ági a fő szervező megvarrva hozta és kaptuk tőle, csakúgy mint az apró anyagokat. Az alapra tetszés szerinti formákat varrtunk, ragasztottunk és tűztünk. Ezek persze nem művészi munkák, csak a mi szemünkben azok, de jókedvvel csináltuk és nem volt két egyforma darab.
Ez az egyik csoport által megvarrt darabok.
Ez a mi csoportunk darabjai. Oldalt látható egy fejpánt, amit egy fiatal foltos varrt és más fel is vette úgy ment haza.
Ez a kedvencem egy szemüvegtartó és tűpárna.
Jó volt a közös varrás, Ági nagyon érdekesen és részletesen mesélt csoportjuk életéről és általában az amerikai foltos életről. Azt hiszem ő is sok információt szerzett a magyar foltosok életéről és műveikről.
Ami nekem nagyon tetszett -és kicsit irigykedtem is- az a sok szép anyag . Azaz nálunk is vannak szép anyagok, de ezek a szinek és minták nem mindenütt találhatók elfogadható áron.
Jó élmény volt és teljesen feltöltödtem a sokmindennel, ami remélem még kitart sokáig. Köszönet a szervezőknek!





Nincsenek megjegyzések: