2014. március 3., hétfő

Csak úgy!

Hát lassan pár napja félszeműből kétszemű lettem. Ugye milyen furcsa a magyar nyelv! Hiszen nincs fél szem csak egy szem. A lényeg hogy múlt héten átestem egy szürke hályog műtéten. Csak annyit szeretnék megjegyezni, hogy egy magyar király kérdezte, hogy milyen szakmából vannak sokan. Végül valaki bejelentette, hogy az orvosból. Csodálkozására azt válaszolták, hogy többekkel beszéltek és elmondták, hogy fáj a.... (mindenki mást mondott) nagyon sok tanácsot kaptak. Ez egy kis vicc és ettől függetlenül azt szeretném mondani, hogy ha valakinek komoly baja van akkor igenis kérdezgesse az ismerőseit és bújja az internetet. Persze nem kell mindent elhinni és megijedni. Hiszen a szervezetünk más és ami egyikünknél így hat, az másnál másként. Szóval túlestem a szürke hályog műtétnél, amit egy csomó más  vizsgálat előzött meg, ami kicsit időigényes volt. Ráadásul háziorvos váltás van nálunk, amihez a nővér váltás is hozzájárult. A műtét elég komoly volt, a főorvos asszony a műtét után kétszer is megnézett és mindig újabb gyógyszereket rendelt. Ez igy ment másnap is. Jövő hétfőn megyek kontrollra és megbeszélni mikor lesz a másik szememen a műtét. Sajnos a nehézséget az okozta, hogy eredendően van egy zöld hályogom is és ez nehezítette/nehezíti a gyógyulást. Ez a főorvos asszony kb. 7 évvel ezelőtt egy szemüveg felírásnál vette észre, hogy zöld hályogom van (glaukóma) ami rendszeres kontrollal és cseppentéssel normál szinten tartható. Elgondolkodtam, hogy amennyiben nem veszik időben észre, akkor mi lett volna?  Szemészhez az ember nem jár szűrésre. A kórházban vettem észre, hogy milyen sok szembetegség van. Zömmel nyugdíjasok. Tehát akik dolgoznak azoknak jó a szemük? A kórházi kiszolgálással tökéletesen megvoltam elégedve. Minden tiszteletem az orvosoké és egészségügyi dolgozóké. Abban a nagyüzemben ami ott van komoly odafigyelést végző munkát végezni nagyon komoly! Le a kalappal előttük. Nem lennék orvos az biztos. Köszönet nekik! 
Én most gyógyulok, igyekszem a szememet nem "használni" már amennyire lehet!

2 megjegyzés:

beszand írta...

Nagyon gyors gyógyulást kívánok neked! A bejegyzésed után végig gondoltam mennyire hiányozhat most neked akár a varrás, az olvasás.Mennyire természetesen, hogy van, hogy látunk. Vigyázunk-e eléggé rá? Mondjuk én évente járok szemészhez is, de én szemüveges vagyok. Akinek jó a szeme az biztos nem gondol erre, megjegyzem lehet én sem, ha nem lenne gond a szememmel. Stílszerűen a mielőbbi viszontlátásra! Gyógyulj és vigyázz magadra! :)

lomaquilt írta...

Kösz a jókívánságokat.Én azért írtam mindezt le, valószínűleg az én tapasztalatom ilyen, hogy hajlamosak vagyunk szemorvoshoz szemüveget felíratni járunk. Sőt az utóbbi időben csak optikushoz. A szemnek viszont más vizsgálatra is szüksége van. Egy becsületes orvos ezt nem fogja kihagyni és időben rájönnek az esetleges szembetegségekre, nemcsak akkor amikor kifejlődik a szürkehályog.