2013. február 7., csütörtök

Foltoskodás

A blogom úgy tünik megjavult, de a gépem romlott el. Egyszerüen nem jön be az internet. Szóval kell az a mester aki kijavitgatja. Igy a régi gépemet használom, ami nagyon lassú.
Az utóbbi időben a záras neszik divatja divik, én is csináltam ötöt belőle. De mivel a zárakat több helyen több időben vettem, az első neszinek a szabásmintáját én csináltam semmi baj nem volt, aztán megláttam azt a fazont ahol alul háromszögben találkoznak a részek. Kaptam is szabásmintát. Kiszabtam az elsőt (londoni képpel) kicsit ráncolni kellett de jó lett. Aztán nem tudom hogyan még kiszabtam hármat és azok valahogy nem sikerültek. A farmeranyagból készült jó lett, de a megállása és ráncolása nem tetszik. A baglyos és centisnél kisebb volt a zár és húzodott. Na akkor elővettem egy másik szabásmintát és aszerint megvarrtam és szerintem igen jó lett.
Ennél a fazonnál nem látszik, hogy milyen sok fér bele, olyan kis duci lesz. A zár felvarrásánál az a lényeg, hogy középről kell kezdeni a felvarrást. Igy a zár középső szemébe (43 lyuk esetében a 22.-nél) egy jelőlő szélat tettem és az anyagba egy gombostüt. Elöször a szinoldalt varrtam majd visszafelé a bélést. Mindig úgy varrtam, hogy a szálat az anyagban vezettem igy semmi sem látszik. Egyik fél oldal után jött a másik fél oldal. Nekem ez a modell jobban tetszett és ha még csinálok, akkor ezt a szabásmintát fogom használni.
Bemutatom a két szabásmintát, hátha valakit érdekel.
Ez alapján készültek a baglyos és centis neszik.
Ez alapján pedig a londoni mintás és a farmer.
Jó munkát. Azért tettem föl, hogy megmaradjon ha késöbb keresem. Ja mind a kettő magába foglalja a varrásráhagyást, de kb. 0,5 cm-es varrással kell varrni.



2 megjegyzés:

dixike12 írta...

Jók ezek a neszik, az enyém még mindig ugy van, ahogy megvettem, nem csináltam meg, pedig már megvan a szabásminta.

Marica írta...

Köszönjük,hogy feltetted és írtál a készítésről is! Mi,a csoportban együtt fogunk hasonló tárcákat készíteni.Tanácsaid biztos segítségünkre lesz a kezdéshez!