2012. július 15., vasárnap

Foltoskodás

Itt a nyár a szabadságok és nyaralások ideje. Amióta nyugdijas vagyok ezt kicsit másképpen vesszük, részben az unokákhoz igazodunk, részben a meleghez. Azért elutaztunk, azaz nem voltunk net közelben, csak olvastam és varrtam. Aztán itt van ez az uj "dili" a Pinterest. Tetszik nekem, de az alap megcsinálása után már csak az uj képeket töltöm fel. Ugyanakkor van bennem egy olyan érzés, hogy mindez az interneten van és ki tudja meddig lesz ott? Eddig innen onnan gyüjtögettem az információt, a képeket, a leirásoakt. Ezeket rendszereztem és olyan állapotba hoztam, hogy szükség esetén kitudjam nyomtatni. Akinek kellett valami nagyon szivesen odaadtam. A Pinterestnél felvetödött bennem a szerzői jog kérdése. Szerettem volna egy valaminek a mintáját levenni. Megjelent a vonatkozó honlapon az ára. Na ezt akkor nem kérem. Aztán egy másik honlapon igen részletes leirást kaptam. Ez úgy van, ahogy sokan mondják, ami az interneten van azt szabad hasznositani. Ezen képek alapján (ha nincs mögötte egy "tutorial") mindenki megcsinálhatja. Hogy fog sikerülni, az már tőle függ. Aztán ott van az a rengeteg videó, ahol bemutatják hogyan kell csinálni. Persze itt van némi reklám is a dolgokban hiszen vagy egy speciális vonalzót, vagy anyagot ajánlanak hozzá. Felvetödik a kérdés, ha ennyi helyen hozzáférhetünk valamilyen technológiához, akkor miért megyünk tanfolyamra, táborba. Hát két okból: az egyik a társaság, a másik pedig -én igy szoktam mondani- időt veszünk magunknak. Mit jelent ez: hát hiába van a leirás, ha azt ki kell silabizálni, megcsinálni, bizony nem kevés idő és energia kell. Ha viszont valaki elmagyarázza és látom hogy mások is csinálják, sokkal szivesebben csinálom én is.
Találtam egy leirást egy bargello teritőről. Leforditottam és elküldtem a csoportom minden tagjának. Nagy örömömre ketten megcsinálták. Sajnos csak az egyiket tudtam lefényképezni, a másiknál nem volt nálam a gépem. Azért örültem ennek, mivel korábban is küldtem ezt azt, de senki nem csinált belőle semmit.
Mivel ennek a leirása nem titkos, más is megtalálta és megcsinálta és a győri közös varráson a Galagonya csoport is bemutatta ezt a teritőt.
Ennek a mintának az az előnye, hogy igen sokféle módon lehet összeállitani. Én azt javasolnám a tanfolyamok vezetőinek, hogy adják meg azt a forrást, szerzőt, ahol a technika leirásához hozzá lehet férni, a további munkákhoz.
Ha viszont valaki szeretné ezt a teritöt, vagy képet megcsinálni, a technikát megtanulhatja és megcsinálhatja Kecskeméten a Céh szervezte táborban. (nem én fogom tanitani!)

Nincsenek megjegyzések: