2011. október 17., hétfő

Határtalanul

A Magyar Foltvarró Céh legnagyobb rendezvénye az évente megrendezésre kerülő Határtalanul foltvarró fesztivál és kiállítás. Erre minden foltos készül, mivel érdekes kiállítások szoktak lenni, az árusoknál elköltheti a pénzét az ember (helyébe hozzák, nem kell mászkálni!) tanfolyamokra mehet, ismerősökkel találkozhat. Szóval igazi ünnep! Az ideire is igen készültünk, külföldi vendégeket hívtunk meg, akik érdekes dolgokat mutatnak nekünk. Sajnos egyvalamivel nem számoltunk, hogy a 15 éve helyt adó Magyar Kultúra Háza az előzetes megállapodás ellenére nem tud fogadni. Pontosabban nem ő a hibás, mivel ő megszűnt jogutód nélkül és az új szervezet nem tud biztositani nekünk helyet. Ezt szeptemberben mondták és bizony akkor találni egy olyan helyet, ahol mindent hasonlóan megtudunk oldani, nehéz feladatnak tünt. De sikerült! Végül is ha azt vesszük Budapest nagy és egy jól megközelíthető elegáns épületben sikerült helyet kapnunk. Ez a József Attila Művelődési Központ Angyalföldön a József Attila téren. (nem tévesztendő össze az Erzsébet tér mellett lévő József Attila utcával!) Igen könnyen megközelíthető. Metróval a Kispest-Újpest vonalon a Gyöngyösi útig kell menni, amikor az ember kijön a metróból a Duna Plázát látja a Váci úton de nem arra megy, hanem ellenkező irányban modern házak között ahol egy nagyon szép templom is van: Kb. 10 perces séta után majdnem nekimegy József Attila szobrának, amely egy parkban van és előtte van a Művelődési Központ. Ha kocsival jön, akkor a Váci úton a Duna Plázával szemben fordul be. De ha valaki látni szeretné, hogy Angyalföldön milyen sok és szép építés volt az elmúlt időben, annak javasolnám, hogy a Deák téren üljön fel a 105-ös buszra (végállomása a budai Apor Vilmos téren van - volt Lékai tér a MOM kultúrház mögött) végig utazik az Andrássy úton azaz a Világörökség útján és a Hősök terénél elkanyarodik a Béke tér felé. Megcsodálja az újonnan épített házakat, majd egy kertvárosi részhez ér és a József Attila térnél a Művelődési Központnál leszáll és bemegy az elegáns házba. A 105-ös másik végállomása a Gyöngyösi úton van ahol a Metróból szállunk ki, tehát onnan metróval is el lehet jönni. Ez egy modern épület és a környék is barátságos, sok zölddel, parkkal teli. Itt nehéz elénekelni a "..Járom az utam a macskaköves utam..." dalt. Reméljük, hogy sokan eljöttök és jól fogjátok érezni magatokat. Mindenkit szeretettel várunk. Ami miatt még felhívnám többek figyelmét, hogy lesz egy tanfolyam ahol a TEMARI golyócskák készítését tanulhatjátok meg. Ezt a golyócskát a japánok a hűség és a szeretet jeleként ajándékozzák egymásnak. Ezzel díszítik a lakásukat, karácsonyfára kiválóan alkalmas, Most ennek a készítése reneszánszát éli Európában, az USA-ban és Ausztráliában. Egy kis apróság, ha az alapokat jól elsajátítod, gyorsan készíthetsz az otthon lévő fonalaidból, cérnáidból, hímzőfonalaidból egy kedves kis ajándékot. Az előadó (nem én vagyok!) szinte beleszerelmesedett ennek a gyártásába és szeretné másokkal is megismertetni ennek az ősi technikának a csínját, binját.
Egy párat mutatok itt be, ezeket az internetről töltöttem le, de az előadó saját példányait is elhozza és mindenki olyat csinál amilyen neki tetszik.

2 megjegyzés:

Trudi írta...

Köszönöm, hogy leírtad, merre kell menni az új helyszínre. Már a térképen megnéztem, mivel a Népligetnél szállunk le, én is a 3-as metrót néztem ki. A temari golyók nagyon érdekesek, én most nem jelentkeztem egy tanfolyamra sem.

lomaquilt írta...

Azért irtam részben a temaris tanfolyamról, mert ha nem lesz elég jelentkező, akkor sajnos nem tudjuk megrendezni.