2011. augusztus 20., szombat

Nagy utazás-5



Ahogy irom az emlékeimet -miért is ne irnám - rájöttem, hogy mások is irtak és mások is fényképeztek. Na de csak más amit én irok és én fényképezek. Ezek az én emlékeim maradnak. Habár a képek lehetnének szebbek is. Ezért itt ott próbáltam a netről szerezni. Na amit akartam azt nem sikerült.
Tehát a szobánkkal szemben egy ugyanolyan házban volt a "központ" ahol reggeliztünk. Megállapodtunk, hogy két turnusban eszünk, mivel rajtunk kivül is voltak vendégek. A kép a falon volt és nagyon szellemes. Két fiatal lány szolgált ki, akik mind megtudtuk, Romániából jöttek a moldáv határról. Kedvesek, gyorsak és szolgálatkészek voltak. Mi mindig "igazi" angol reggelit kértünk, ami sonka, kolbász, tükörtojás és bab volt, hozzá piritott kenyér, tea vagy kávé és jam. Volt ezenkivül többféle gyümölcslé. Bőséges és finom volt.

Úgy döntöttünk elmegyünk megnézzük a Buckhingham palotát, ahol éppen őrségváltás volt, ami azt jelentette, hogy nagyon sokan voltak.

Ez a palota bejárati ajtaja (ezt a képet nem én készitettem, hiszen még a közelébe se jutottam!)
Ezután úgy döntöttünk, hogy megnézzük Londont busszal. A szállodában ajánlották a városnéző busz 27 fontért, kétfajtából lehetett választani, az egyik angol nyelvű idegenvezetésű a másik tolmácsgép segitségével több nyelvből választható (magyar nem volt köztük) Mi viszont úgy döntöttünk, hogy egy igazi emeletea buszra szállunk és elmegyünk a végállomásig és onnan vissza. Gyönyörű idő volt az emeleten az első sorban ültünk, igazi élmény volt. Igy átutaztunk a belvároson, ahol gyalog nehéz lett volna átmenni.




Érdekes volt látni, ahogy változtak a várorészek, de mind tiszta rendezett volt.
Visszatérve kiinduló pontunkra, elmentünk még a Tower-ig. Itt nagyon sokan ették a hires halat krumplival, ujságpapirt imitáló dobozokban. Mivel megéheztünk, gyorsan hazamentünk és kerestünk egy igazi angol pub-ot, amit találtunk is nem messze a metróállomásunktól.

Ez aztán egy tényleg igazi angol pub volt, sötét fával boritva. Leültünk és akkor olvastuk a menün, hogy menjen oda kiválasztani amit kér, a többi a mi dolgunk. Nagyon finom friss rántott halat kaptunk frissen sült krumplival és barna sört. Nagyon jólesett. A kocsmában ki egyedül ül, ki másokkal vitatta meg a világ dolgait, ki ujságot olvasott, de nagyon kulturált volt. Ja és nem lehetett dohányozni. Ez különben még a parkoknál is ki volt irva. Aki dohányzott az rendszerint külföldi volt.
A sokáig nyitva tartó TESCO espressben bevásároltunk és lezártuk a napot. Ebben az üzletben láttam - már több helyen olvastam róla - az önkiszolgáló pénztárt. Sokan ellenzik, mivel ez munkahelyeket szüntet meg. Úgy láttam (más helyeken is) nehezen tanulják a használatát, tehát kell egy magyarázó ember. Ezenkivül csak kártyával müködik. Szerintem még várni kell a teljes elterjedésre!
Folytatás következik.

Nincsenek megjegyzések: