2011. június 27., hétfő

Foltoskodás

Már több mint egy hét eltelt azóta, hogy egy csoport meghivására elmentem hozzájuk, hogy a tavalyi Határtalanul-on itt volt Kszénia Dmitrieva táskáiról beszéljek ill. mutassak valamit. Mivel Kszénia mindenkinek adott egy CD-t a műveiről (ami az interneten is megtalálható) úgy gondoltam, hogy bemutatom a CD-t mesélek arról amit hallottam. De tudtam, hogy a kiállitáson nagy sikere volt a táskáinak. Ezeket nem tanitotta, hiszen nem volt rá idő. Viszont alaposan megnéztem és ő elmesélte hogy készül. Gondoltam csinálok egy táskát, mégiscsak elegánsabb lesz a saját munkámat bemutatni, azaz én hogyan értelmeztem.
Szombaton szép időben busszal mentem. Mivel fiatal lány koromban sokat jártam azon a környéken, élvezettel néztem a szép takaros házakat és megművelt földeket. Ezért jobb busszal utazni, mivel sokkal többet lehet látni.
Csináltam nem egy táskát, hanem kettőt. Mind a kettő prototipus, amiről majd késöbb irok. Ezenkivül elvittem három kedvenc könyvemet, amivel osztatlan sikert arattam.

A lányok szorgalmasan varrtak, felkészülve voltak anyaggal.

Ime egy kész crazy ami a táskák alapját képezte.
A táska varrásának úgy kezdtem neki, hogy alap nélkül egy crazyt varrtam, sűrűn vasalva és lehetőleg a háromszögek formáját kialakitva. Miután megvarrtam, egy aránylag vastagabb anyagra vliest (padlófelmosó) majd a crazyt tettem és igen sűrűn letűztem. Nem szabad gépi tűzéssel, hanem csk úgy, amig jó kemény nem lett.

Ezután a szabásminta alapján kiszabtam az elő és hátlapot, majd elkészitettem az oldalrészt hasonló technikával, persze nem crazy-vel. Majd úgy az elő mind a hátrész kerekebb részeit ferdepánttal eldolgoztam, azaz a visszájára felvarrtam és a szinoldalára átforditottam, behajtottam és diszöltéssel levarrtam. Eredetileg két egyenes öltéssel kellett volna levarrni, de féltem, hogy nem lesznek elég egyenesek a varrások. Az oldalrészt is igy eldolgoztam. Majd az oldalrész két szélét hasonlóan eldolgoztam és az eldolgozott részeket a visszáján apró öltésekkel össze varrtam kézzel. Utána felvarrtam a pánt tartó részét és a zippzár egy anyagrészben, majd ezek szleinek eldolgozása után szintén kézzel összedolgoztam.

Mondjuk ez az eleje a táskának.

Ez pedig a háta. Azt elfelejtettem irni, hogy a ferdepánttal együtt dolgoztam az alaphoz a bélést.

Ez pedig a "fazék fedele" azaz a záródás. Sajnos a fülhöz vásárolt fém bigyó kicsinek azaz keskenynek bizonyolt, ezért a füle nem lett széles, viszont dupla szegecs záródást kapott.
Hogy mi a bajom ezzel a táskával? Amúgy semmi, csak olyan börönd formájú, de pl. a laptop nem fér bele. Sebaj, fogom tudni használni. Viszont én egy olyan helyes kis táskát akartam varrni. Na mivel tudtam már a méreteket, pontosabban egy japán újságból átvettem egy méretet és fekete-lila szinben varrtam a következő táskát.

Ez az eleje

Ez a háta és itt is látszik jól a füle, ami elég széles.

Ez a záródása. Mindegyik fénykép -a lakásunkat a meleg miatt be kellett sötétiteni- igy a lépcsőházban készültek a képek, igy viszont látszik az a fal amit festeni kellene, de előbb szigetelni.
Ezzel a táskámmal van bajom? Hát, hogy úgy mondjam ha vizsgadarab lenne a kivitelezésre bizony nem kapnék jelest. Örülök, hogy sikerült a két táskát megvarrni, sok tapasztalatot szereztem és ujabb ötleteim vannak. Tk. az otthon lévő anyagokból meg lehet csinálni, ami viszont kell az a zippzár és a ferdepánt. Ebben szerencsém volt, mivel kaptam két guriga (kék és lila) ferdepántot.

1 megjegyzés:

Görgei-Reiner Rita írta...

Élőben is gyönyörű volt, nagyon szép munka!