2008. június 10., kedd

foltoskodás


Lehet, hogy nem kellett volna két helyre is beirni a cimke cimét. Majd meglátjuk.
Ezt a rózsát tegnap készitettem Erzsike néninek születésnapjára, akit a csoport záróülésén köszöntöttük. (94 éves volt!) Nem az enyém volt a legszebb, a többieké nagyon szépek voltak. Jövőre virágokat tanulunk. Én a Tildából vettem a mintát. A szárát zöld selyemszalaggal vontam be, abból varrtam a leveleket is. Amelyik nagyon tetszett, az is ezen az elven készült, de saját festésű anyagból vékony molinóból és szerintem fele ilyen hosszú anyagból. Jó szorosra tekerte az illető. Szép volt. De a legszebb az maga a csokor volt együtt a sok virág. Ez a rózsa szép, de szerintem nem ilyen rózsának való. Rövidebb változatból és a tetején a hullámokat hullámosabbra készitve, alá egy fekvő levél és nagyon szép disz lesz belőle.
Vettem pamutszatént. Nagyon szép. Himezni (redwork) is nagyon jó. Sajnos csak 75 cm volt.
A csoportban mutattak egy tanfolyamról gyorstechnikával készitett blokkokat. Igen érdekesek voltak. Az egyik foltostárs egy dossziéba tette őket, egy lapra ragasztotta. Előszedtem itthon azt a dossziéimat, ahol gyűjtöttem a gyorstechnikákat. Jó lenne nekem is csinálni egy ilyen dossziét, de úgy, hogy levarrom és azt mellé teszem. Emlékszem volt egy ismerősöm aki járt szabás-varrás tanfolyamra és minden varrás fajtát megvarrták és leirással beragasztották egy füzetbe. Hiába, a dokumentálásnak nagy szerepe van.
A CÉH honlapjára elkészitettem a Magyarországon megjelent magyar nyelvű foltos könyvek listáját a cimlapok képeivel. Szerintem jó lett. Most a Hirfoltoknak készitek egy cikket. (több téma van a fejemben ) Mit csináljak, ha az információ átadás jobban megy mint a varrás? Előkerültek olyan félig kész munkáim, amikat már nagyon vártam, hogy előkerülnek. Furcsa igy két év után találkozni ezekkel a dolgokkal.
Jelenleg egy tanulnivalóm van: kézzel varrásban azt a módot kell megtanulnom, ami pl. a nagymama hatszögek összevarrásánál láthatatlan. Az irodalomban szint szinre teszünk és kis öltésekkel összevarrjuk. De ez látszik mégha kicsit is, viszont van egy módszer (kicsit hasonlit az applikációra) aminél nem látszik az összevarrás. Szóval ezt akarom megtanulni.
Ja a fogamat csütörtökön húzzák ki, kapok egy lemezt és egy kis pihenő után kezdődik a fogászati felújitás kb. 2 hónap. Szóval a szünetekben varrhatok.

8 megjegyzés:

katafolt írta...

Szép lett a rózsád és sikerült a címadás is.Hoztam valamit.Ezen a blogon régi kézimunkafüzeteket gyűjtenek össze:
http://cahiercouture.blogspot.com/
Kata

Juhizs írta...

Komórka nekem is tetszik ez a rózsa - kár, hogy nincs fotó az egész csokorról.
Ilyen dossziét (leírás + mellé rakva az elkészített blokk stb.) már én is láttam - sárgultam is kicsit miatta - de, azt hiszem én nem vagyok ehhez elég rendes :-( pedig jó ötletnek tartom.

Elizanikó írta...

Gratulálok a könyvek összeállításához !

KicsiKató írta...

Nekem is kifejezetten tetszik a rózsa. És hjajj, de nagyon meg kéne tanulnom nekem is láthatatlanul összevarrni:))) Na az nagyon nem megy még:))

A fogászatot is megértem, bár n most csak az ezeréves töméseimet cseréltetem, de... Hisz mind tudjátok, milyen klassz érzés odajárni:))

Ami írta...

Nagyon tetszik a rózsád! Igazán szép lett!

lomaquilt írta...

Kösz a megjegyzéseket. Sajnos a csokrot nem tudtam lefényképezni, mert megint nem vittem fényképezőgépet!

Zelnice írta...

Kell olyan valaki is, aki az infók felkutatásában-gyűjtésében-átadásában remekel! Ezzel a többiek is jól járnak,és hálásan gondolnak rád :-)

Ibcsy írta...

Nagyon szép ez a rózsa! Imádom a Tilda cuccokat!