2008. április 3., csütörtök

Hamis ananász




Mivel az alapokat úgy ahogy megtanultam, most már csak a bemutatás jön. Azokat a munkákat, amikkel éppen végeztem, lehetőleg a munkafolyamatokkal együtt, szeretném bemutatni. Igy később csak oda kell lapozni és elolvasva megcsinálhatom. Sokan csak a kész műveket mutatják be, de szerintem maga a technológiai folyamat az érdekes.
A Kelenfoltban tanultam a hamis ananász készitését. Többet csináltam, végül elsajátitottam a módját. A lényeg, hogy a kiinduló négyzet ne legyen nagy. A képen a bevarrt méret 5 cm, ami szerintem sok. Veszünk két klf. szinű négyzetet, pl. 4x4 cm-est. Szint szinre téve körbe varrjuk talpszélességben. Majd az egyiknek meghúzzuk az átlóit a varrásvonaltól és kis ollóval felvágjuk. Kihajtjuk a négy háromszöget és levasaljuk. A csücsköket még ne vágjuk le. Kaptunk egy négyszöget, kiszabunk egy ugyanakkorát és megint szint szinre fektetjük és körbevarrjuk, felvágjuk az ujonnan hozzávarrtat. Az első képen hat lépésben megvarrt négyszög látszik, de a felvágást behajtottam, csak az egyik oldalát hajtottam ki. Na nem azt akartam, hogy ezzel kezdödjék, de mindegy. A csücsköket direkt nem vágtam le, de aztán menet közben jó ha levágjuk, mert a vasalásnál átütnek.
Most egy kép a hátuljáról (csücskökkel!) Ez az elöző mellé került. Na mindegy, jön a harmadik kép a kész minta.
Tehát elöször van középen a kész minta és alatta a két művelet elölről és hátulról.

Nincsenek megjegyzések: